Minulle on suhteellisen usein käynyt niin, että olen kuullut jonkin tietyn bändin biisejä vaikka kuinka ja monta, mutta en kuitenkaan tiedä, mikä bändi on kyseessä. Kun vihdoin kuulee bändin nimen, kaikki yhtäkkiä valaistuu, ja musiikki muuttuu taustamusiikista tiedostetuksi.

Äskeinen oli johdantona toiselle tämän päivän biiseistä. Tutustuin em. tavalla bändiin nimeltä Duran Duran, jonka nimeä en tiennyt ennen kuin ex-poikaystäväni hehkutti heidän musiikkiaan minulle. Tutut sävelet saivat siis kasvot (oikeasti en kyllä tiedä, miltä kyseisen bändin jäsenet näyttävät). Tänään ajankohtainen on heidän tuotoksensa Rio, sillä olen menossa ystäväni Maijan luokse, ja aiomme pelata Singstar 80'sia \\:D/ Aion todellakin laulaa kyseisen kappaleen.

Omistan itsekin pari Singstaria, Partyn ja Popin, joista ensimmäisessä on myös yksi Duran Duranin biisi. Harmi vaan, että kovinkaan moni ei osaa/uskalla Hungry Like The Wolfia laulaa. Toisaalta Singstarin (kuten karaokenkin) kanssa osaamisella ei ole mitään tekemistä. Hauskanpitoahan se vain on.

Päivän toinen valinta sen sijaan tulee suomalaiselta, kaikille suhteellisen tutulta bändiltä. Itse asiassa tämänkin bändin ongelmana tuntuu olevan se, että moni tietää heidän biisejään, mutta ei kasvoja. Se on harmillista, koska voisin ainakin itse suositella heidän musiikkiaan monille. Ainakin, jos he soittavat jossain, missä olet sopivasti paikalla, niin käy ihmeessä kurkistamassa live-meininkiä. Hauskoja tyyppejä vaikuttavat olevan, ja soittavat hyvin livenä (vaikkakin omien sanojensa mukaan ovat usein varsin humalassa keikalla? :)).

Kappalevalinta liittyy ystävääni, jonka luokse siis olen menossa - hänellä on tänään synttärit. Illalla on hauskaa, tosin kaikki voi mennä huonostikin. Mulla menee hyvin on ollut teemabiisinämme vähintäänkin viime kesän Wanajafestivalista lähtien, jossa Happoradio esiintyi. Ja kaikkihan voi mennä näin:

Mulla menee hyvin
hyvin päin vittua
mulla menee lujaa
lujaa päin vittua

(säv. Pii - Tykki, san. Hietanen - Tykki, sov. Happoradio)
lisää sanoja


Hauskaa lauantai-iltaa :)